Tokyo, 10 Februarie 2012 – Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI),producatorul automobilelor Subaru,a anuntat astazi ca acest an marcheaza aniversarea a 40 de ani de la debutul vehiculelor Subaru cu sistem de tractiune integrala Symmetrical AWD , moment in care a fost prima oara prezentat in Japonia in anul 1972 modelul Subaru Leone Estate Van cu tractiune pe 4 roti . Pe parcursul ultimilor 40 de ani, FHI a continuat sa fie deschizator de drumuri in ceea ce priveste vehiculele de pasageri cu sistem AWD. Productia totala * a vehiculelor Subaru cu sistem AWD a atins cota de 11,782,812 de unitati ( pana la 31 Ianuarie 2012). Aceasta reprezinta aproximativ 55.7% din vanzarile totale ale vehiculelor Subaru.

*Inclusiv productia de vehicule cu tractiune pe 4 roti

Sistemul AWD realizeaza tractiunea , distribuind in mod eficient puterea motorului catre toate cele patru roti intr-o maniera echilibrata. Prin asocierea sistemului Symmetrical AWD (SAWD) cu motorul Subaru de tip Boxer cu pistoane dispuse diametral opus , intregul ansamblu “motor & transmisie “ este pozitionat simetric. Totodata, transmisia este dispusa pe intreg ampatamentul incepand din spatele puntii fata . Aceasta dispunere asigura o repartizare egala a maselor atat transversala cat si longitudinala.

Aceste caracteristici confera tractiune constanta pe o multitudine de suprafete de rulare indiferent de conditiile de drum. Se obtine astfel o excelenta stabilitate la viteze mari dar si in viraje, facand din SAWD tehnologia esentiala ce sta la baza filozofiei Subaru “siguranta si placerea de a conduce”.

Prin cercetare continua si dezvoltare pe parcursul celor 40 de ani, FHI si-a dezvoltat tehnologia sa AWD: de la o tehnologie capabila pe drumuri dificile catre o tehnologie unica ce confera o stabilitate maxima in cazul unor conditii meteo ploioase, cu ninsoare sau la o viteza ridicata, permitand sistemului AWD al Subaru sa se regaseasca in caracteristicile fiecarui model. Ultima tehnologie include sistemul de management al tractiunii integrale ce confera aderenta adecvata tuturor celor patru roti in orice moment. Acest tip de sistem este utilizat si in dezvoltarea autoturismelor cu tractiune fata sau tractiune spate, largind astfel placerea de a conduce a Subaru pentru mai multi potentiali clienti.

Prin continuarea utilizarii de tehnologii unice FHI va obtine “Bucurie si liniste sufleteasca” cu ajutorul declaratiei brandului Subaru “Siguranta in miscare”.

Informatii suplimentare -Sistemele Symmetrical AWD Subaru:

  • VTD (Distributia cuplului variabila) – AWD : Sistemul sportiv de transmisie AWD controlat electronic pentru o performanta imbunatatita in viraje.
    Sistemul compact AWD combina diferentialul central prin intermediul unui sistem de roti dintate de tip planetar cu un ambreiaj hidraulic multidisc LSD (Diferential cu alunecare limitata), controlat electronic. Cuplul este distribuit in mod variabil, pina la 45:55 fata-spate cu ajutorul ambreiajului multidisc de tip LSD. Distributia variabila a cuplului este controlata automat si poate ajunge la o distribtuie egala 50 :50 fata-spate functie de tipul si starea carosabilului pentru a asigura o stabilitate perfecta. Prin distributia cuplului cu precadere pe puntea spate, performanta in viraje este imbunatatita, in conditiile unui stil de conducere sportiv.
    ‹ Modele disponibile ( specificatii Japoneze) ›
    Legacy 2.5GT (modele AT ),Outback 3.6R EyeSight, Exiga 2.0GT, WRX STI A-Line (modele AT)
  • Distributia activa a cuplului in regim AWD : Transmisia de tip AWD controlata electronic pentru o eficienta sporita si stabilitate.
    Sistemul dezvoltat de Subaru si controlat electronic MP-T (Multi Plate Transfer) distribuie cuplul in timp real, intre rotile fata si cele spate pentru a se adapta perfect conditiilor de conducere. Sistemul distribuie in conditii normale cuplul in proportie 60 :40 catre axele fata si spate. Acesta reliefeaza avantajele transmisiei integrale de tip AWD prin asigurarea unei conduceri sigure indiferent de abilitatile soferului in orice conditii de drum.
    ‹ Modele disponibile ( specificatii Japoneze) ›
    Legacy / Outback 2.5i, Exiga 2.0i, Forester (modele AT), Impreza (modele Lineartronic )
  • Diferentialul central vascos AWD : AWD mecanic pentru transmisiile manuale.
    Sistemul reprezinta o combinatie intre diferentialul central actionat mecanic si diferentialul spate cu alunecare limitata de tip LSD. Repartitia cuplului catre puntile fata si spate este in proportii egale 50:50. Astfel se asigura un condus sigur si sportiv bazat pe o tractiune imbunatatita.
    ‹ Modele disponibile ( specificatii Japoneze) ›
    Legacy (modele MT ), Forester (modele MT), Impreza (modele MT)
  • Multi-mode DCCD (Driver’s Control Center Differential) AWD : Sistem de transmisie AWD indreptat catre performanta.
    Controlat electronic, sistemul AWD bazat pe DCCD (Driver Control Center Differential) foloseste o combinatie de diferentiale cu alunecare limitata (LSD) actionate mecanic. Orientat catre performanta, acesta ofera o distributie a cuplului in proportie de 41:59 fata-spate, in acest fel, dinamica autoturismului fiind controlata in mod optim. Datorita actionarii mecanice a diferentialelor de tip LSD, se obtine un raspuns si un control imediat, chiar inaintea intrarii in functiune a diferentialului controlat electronic LSD. Cu toate ca sistemul trebuie sa directioneze un cuplu mare catre rotile cu o mai buna aderenta, acesta reuseste sa mentina un echilibru perfect intre agilitate si stabilitate. Prin intermediul sistemului de control, la dispozitia soferului se afla in orice moment alegerea intre controlul automat sau manual al diferentialului.
    ‹ Modele disponibile ( specificatii Japoneze) ›
    WRX STI (modele MT)