• SUBARU MOTORS TRADING S.R.L

Tehnologie – Forester

MOTORUL SUBARU BOXER

Fiecare litru utilizat la maxim

Puține SUV-uri pot fi conduse la fel de relaxant și agil ca Subaru Forester. Motivul îl gasim în compartimentul motorului. Pistoanele motorului Subaru Boxer care se deplasează pe orizontală, exercită forță alternantă și contrapresiune. Consecința: compensarea forțelor de masă determină o funcționare lină a motorului compact și plat, care, fiind amplasat foarte jos, menține centrul de greutate al autoturismului foarte scăzut crescând altfel stabilitatea acestuia.

SUBARU BOXER DOHC DE 2,0 LITRI

Motorul DOHC 2.0i, natural echilibrat şi puternic, asigură un cuplu mai mare la turaţii mici şi medii, menţinând însă un consum de combustibil redus. Acest
design ingenios contribuie la îmbunătăţirea răspunsului în regim urban, a confortului la conducerea pe autostradă şi la o funcţionare mai curată practic pe orice tip de drum.

PUTERE MAXIMĂ : 110 kW (150 CP) / 6.200 rot/min
CUPLU MAXIM: 198 Nm (20,2 kgfm) / 4.200 rot/min
CONSUM DE COMBUSTIBIL: 6,5 lit./100 km*2 (Lineartronic),
6,9 lit./100 km*2 (6MT)
EMISII CO2: 150 g/km*2 (Lineartronic), 160 g/km*2 (6MT)

Durabilitate

Motorul Boxer are o construcție foarte rigidă încă din proiectare iar faptul că vibrațiile sunt mai puțin pronunțate față de motoarele în linie sau motoarele în V, au un efect pozitiv asupra duratei de viață a tuturor componentelor.

Stabilitate ridicată

Construcția plată a motorului Boxer face posibilă montarea acestuia în partea inferioară a compartimentului motor oferind un centru de greutate scăzut autoturismului. Aceasta are ca rezultat o stabilitate mare în curbe, datorită inclinației laterale mici.

Siguranţă pe orice tip de drum.

Siguranta pe orice tip de drum

Ce se ascunde sub caroserie:

Forester oferă o gamă variată de transmisii – inclusiv transmisia Lineartronic CVT extrem de eficientă – fiecare asociată cu varianta adecvată a sistemului Symmetrical AWD.

Funcţionalitate:

Indiferent de varianta pe care o alegeţi pentru controlul performanţei motorului,întotdeauna veţi beneficia de echilibrul excepţional de stabil şi de controlul sistemului Symmetrical AWD, dar şi de un consum de combustibil impresionant de mic.

Transmisia Lineartronic + Sistemul AWD cu distribuţie activă a cuplului

Pentru un răspuns instantaneu şi lin la modificarea condiţiilor de deplasare,transmisia Lineartronic CVT (continuu variabilă) utilizează un lanţ în loc de curea—permiţând o plajă mai mare de rapoarte de transmisie finale pentru performanţe şi eficienţă îmbunătăţite, dar şi un răspuns mai rapid la acţionarea pedalei de acceleraţie. Aceasta este combinată longitudinal cu un sistem AWD cu distribuţie activă a cuplului, ce reacţionează la condiţiile de tracţiune la comenzile transmisiei şi cele ale şoferului prin controlul continuu al distribuţiei cuplului între punţile faţă şi spate.

Transmisie manuală cu 6 trepte de viteză + sistem cu diferenţial central AWD cu alunecare limitată, cu vâscocuplaj

Pentru control maxim şi satisfacţie sportivă, transmisia manuală cu 6 trepte de viteză cu schimbare rapidă a treptelor este dotare standard. Pentru maximizare, este combinată cu un sistem AWD cu diferenţial central cu vâscocuplaj LSD (diferenţial cu alunecare limitată). Dacă viteza roţilor diferă între puntea faţă şi cea din spate, sistemul asigură distribuţia puterii la roţile cu tracţiune mai mare. Transmisia cu 6 trepte asigură o schimbare mai precisă şi mai lină a treptelor de viteze, în condiţiile unor dimensiuni compacte şi unei mase reduse ce contribuie la senzaţia de sportivitate la bordul unui Forester.

Conceptul Subaru pentru controlul dinamic al şasiului

Conceptul Subaru Dynamic Chassis
Control Concept (DC3) sporeşte avantajele intrinseci ale configuraţiei marca Subaru – echilibru, funcţionare lină şi răspuns optim. Cu o mai mare rigiditate la flexiune, DC3 asigură modelului Forester o platformă mai stabilă şi permite o reglare mai fină a suspensiei pentru neutralizarea efectului denivelărilor de drum, iar la abordarea virajelor oferă stabilitate şi control.

Tracțiune integrală simetrică

Simetria înseamnă echilibru. Iar echilibrul generează agilitate, așa cum într-o manieră impresionantă o demonstrează modelul Forester. Aceasta combinată cu centrul de greutate redus al motorului SUBARU BOXER, prin intermediul tracțiunii simetrice integrale, asigură un debit optim de putere de la motor către toate cele 4 roți și o aderență perfectă la drum. Toate acestea vă oferă un sentiment plăcut de siguranță, mai puțin obișnuită pentru un SUV.

Suspensia faţă

Suspensia faţă mai robustă oferă modelului Forester acel echilibru necesar între confortul deplasării şi manevrabilitatea autovehiculului pe diferite suprafeţe. Pentru modelele DIT, suspensia faţă este rigidizată cu raporturi de comprimare mai mari pentru un control îmbunătăţit al ruliului şi un răspuns mai bun. Noile garnituri de ulei pentru controlul frecării, bucşele de ghidare şi lichidul hidraulic de pe braţe lucrează împreună pentru a elimina micile vibraţii de la accelerarea iniţială.

Suspensia spate

Pentru prima oară, amortizarea spate a fost prevăzută cu supape cu răspuns prompt în vederea maximizării stabilităţii şi asigurării unui răspuns optim. La modelul DIT, a fost adăugat un subcadru suport spate, care asigură o bază mai rigidă pentru montarea suspensiei spate. Împreună, acestea asigură un control mai bun al părţii din spate a modelului Forester şi un răspuns prompt al mecanismului de direcţie.