La bordul noului model Forester calatoriti linistiti și relaxati , constienti fiind ca siguranța reprezinta prioritatea numarul 1 pentru Subaru – ceea ce nu este surprinzator pentru un fost producator de aeronave.
In ziua de astazi toate proiectele Subaru se invart în jurul persoanei care sta la volan: dezvoltam, testam si perfecționam pentru siguranța dumneavoastra. Si nu doar astazi, ci mai bine de 50 de ani. Cu cele mai recente sisteme de prevenire și protectie in caz de accident, precum și cu sistemul de tractiune integrala Symmetrical AWD, brand-ul Subaru are un obiectiv specific: un posibil viitor fara accidente!
Proiectarea mașinii este baza siguranței primare. O vedere buna, o pozitie confortabila de ședere alaturi de controale intuitive de exemplu, contribuie la o conducere relaxata și sigura.
Poziția ridicata a scaunului, geamurile mari și stalpii ingusti reduc unghiurile moarte, oferindu-va o vizibilitate excelenta in toate directiile.
Cu cele mai noi tehnologii precum EyeSight, siguranta preventiva ajuta la evitarea coliziunilor.
Senzorii instalati in jurul masinii va avertizeaza despre prezența vehiculelor în unghiul mort în timpul schimbarii benzii de circulatie. De asemenea, veti fi anuntati cand se apropie un alt vehicul cand activati mersul inapoi intr-o parcare.
Cand parcurgeti un traseu sinuos, farurile se rotesc în funcție de unghiul de direcție. Acest lucru imbunatateste vizibilitatea in viraje pe timp de noapte.
Cei patru senzori din bara de protectie spate nu activeaza doar alarma atunci cand va apropiați prea mult de un obstacol din sens invers. Cand situația devine critica, activeaza și franele masinii, dubland siguranța.
In timpul deplasarilor pe timp de noapte sistemul va comuta automat lumina de drum cu cea de intalnire atunci cand detecteaza vehicule care se deplaseaza in aceeasi directie sau circula din sens invers.
Tehnologii cum ar fi sistemul de tractiune integrala permanenta Symmetrical AWD și Vehicle Dynamics Control , suspensia agila, direcția precisa sau franele puternice – acestea sunt componente ale sigurantei active care fac condusul placut si linistitor.
Atunci cand mașina tinde sa piarda aderenta, sistemul de control electronic al stabilitatii (VDCS) preia controlul motorului, distributiei cuplului pe cele patru roti și franelor pentru a preveni deraparea. Iar alaturi de sistemul Active Torque Vectoring, in virajele stranse se va transmite mai mult cuplu catre rotile exterioare pentru a mentine trasa ideala si agilitatea mașinii.
Daca franati pana cand automobilul este complet oprit, acesta ramane nemiscat chiar daca eliberați pedala de frana. Confort în traficul greu si în special in sectiuni inclinate.
Multumita noii platforme globale SGP, sistemului de tractiune integral permanent Symmetrical AWD, centrului de greutate redus, suspensiei imbunatatite și sasiului mai rigid, toate acestea fac ca noul Forester să reactioneze agil în timpul manevrelor evazive si va ajuta sa depasiti cu usurinta situatiile critice.
În caz de coliziune, sistemele de siguranta pasiva va vor proteja cat mai bine posibil, gratie unei caroserii sofisticate, cu ajutorul airbag-urilor și bineinteles cu centurile de siguranta.
Cadrele de ranforsare în formă de cerc întăresc acoperişul habitaclului, portierele, stâlpii şi podeaua. Acest design ajută la dispersia şi disiparea energiei de impact, protejând pasagerii în caz de coliziune, prin utilizarea de materiale foarte rezistente şi amplasarea acestora în puncte strategice. Deşi rigiditatea torsională a fost mărită pentru a creşte rezistenţa cadrului, per total cadrul rămâne uşor.
Cand este vorba de siguranta dumneavoastra, fiecare Subaru depaseste cu mult practica obişnuită. În cazul unei coliziuni frontale, motorul SUBARU eBOXER si transmisia sunt proiectate să absoarba energia de impact şi să nu intre în habitaclu pentru a va proteja.
Airbagurile frontale, laterale față, cortina față și spate alaturi de un airbag pentru genunchii șoferului sunt dotari standard la bordul noului Forester. Împreună cu centurile de siguranța ofera cea mai buna protecție posibila pentru ocupanți.
La Subaru, vedem siguranta ca un întreg, iar o parte importantă a acesteia este un sistem proactiv pentru prevenirea accidentelor. De aceea am creat EyeSight, sistemul nostru unic de asistenta. Ca o pereche suplimentara de ochi, sistemul EyeSight funcționează cu două camere care captează imagini color tridimensionale, aproape ca ochiul uman. Din aceasta, sistemul calculează forma, viteza și distanța obiectelor, fie că sunt mașini, motociclete sau pietoni. Dacă există riscul unei coliziuni, se emite un avertisment și se franează automat dacă este necesar.
Sistemul EyeSight funcționează de asemenea, ca un adaptor de control al vitezei de croazieră. Cu ajutorul celor două camere acest sistem detectează participanții la trafic care vă preced și le consideră ca fiind obstacole. În acest fel, distanța rămâne constantă, prin franare și accelerație în domeniul de setare (de la 0 la 180 km/h), fiind posibila alegerea a patru nivele de distanta.
Daca parasiti din neatentie banda de circulatie fara a manevra indicatorul de directie, asistentul pentru schimbarea benzii va avertizeaza cu un semnal acustic. Asistentul de mentinere a benzii detecteaza stabilitatea direcționala și va avertizeaza atunci cand masina intra in balans.
Cand sunteți în trafic iar sistemul EyeSight inregistreaza faptul ca vehiculul din fata dumneavoastră s-a pus în miscare, atunci sistemul va avertizeaza cu un sunet dublu și un semnal vizual.
Sistemul de avertizare la parasirea a benzii înregistrează momentul în care autoturismul începe să parasească banda de circulatie, daca nu actionați indicatorul de directie. Pornind de la o viteză de aproximativ 60 km/h sistemul vă ajută cu un impuls de directie. Daca sistemul înregistrează vehicule langa, în fata sau în spatele dumnevoastra, impulsul de direcție va fi dat chiar dacă activați indicatorul de directie.
În cazul unei coliziuni iminente, sistemul va avertizeaza acustic și optic. Daca nu reactionati imediat, se declanseaza automat franarea partiala sau completa. Acest lucru previne un posibil impact sau reduce viteza de impact. Dacă sistemul inregistreaza un posibil impact frontal iar conducatorul auto incearca o manevra de evitare prin miscari rapide ale volanului, veti fi asistat prin franare si un impuls de directie.
Daca doriti sa va puneti in miscare iar sistemul EyeSight detectează un obstacol în fata dumneavoastra , sistemul va emite diverse semnale acustice de scurta durata, aprinde o lumina de avertizare intermitenta pe tabloul de bord, reduce puterea motorului contribuind astfel la evitarea unei coliziuni frontale iminente.
Acest sistem de monitorizare a soferului face condusul mult mai sigur. De exemplu, va avertizeaza cand va scade concentrarea asupra condusului sau sunteti obositi. Si poate face mult mai multe.
Sistemul DMS recunoaste pană la cinci persoane preinregistrate si permite setari personale suplimentare.
Sistemul recunoaste soferul și ajusteaza automat scaunul în pozitia preinregistrata.
Sistemul DMS ajusteaza oglinzile exterioare la pozitia preinregistrata.
Ultimele setari facute pe ecran, precum și valorile consumului personal sunt amintite automat pe ecran.
Sistemul a memorat setarea personala pentru sistemul de climatizare, revenind imediat la aceasta.
Daca sistemul DMS detecteaza faptul ca ochii dumneavoastra se inchid sau raman concentrati intr-un punct în afara drumului, va avertizeaza acustic și optic.
La volan sunteti întotdeauna responsabil pentru adoptarea unui comportament de conducere prudent si sigur cat si pentru respectarea regulilor de circulație. Va rugam sa nu va bazati doar pe sistemul de monitorizare a soferului (DMS), acesta fiind un ajutor tehnic, nu funcționează și nu reacționează întotdeauna în același mod si în toate condițiile.