• SUBARU MOTORS TRADING S.R.L

Viraje controlate

Ce este tracțiunea

Atunci cand rotile se pun in miscare, iar striatiile de cauciuc adera la carosabil, cuplul motor intra in actiune sub comanda soferului. Evident, in acest caz sistemul Subaru de tractiune integrala Symmetrical AWD este superior celui cu tractiune pe 2 roti. In plus, deoarece cuplul transmis catre fiecare roata este ajustat constant in timp real, sistemul Symmetrical AWD este superior altor sisteme de tractiune integrala . Tractiunea mai buna, controlul si virarea mai sigure sunt in aceeasi masura beneficii rezultate din tehnologia superioara de distribuire a cuplului dezvoltata de Subaru. Prin comparatie, sistemul de tractiune pe doua roti se comporta exact asa cum este denumit. Indiferent daca vorbim de tractiune fata sau spate, intotdeauna raman doua roti care nu primesc cuplu, necontribuind cu nimic la modul in care puterea este folosita pentru a controla autovehiculul. Pe de alta parte, tehnologia avansata a sistemului de tractiune integrala Symmetrical AWD insumeaza avantajele ambelor sisteme, eliminand toate dezavantajele lor, in consecinta dovedindu-se superior tuturor sistemelelor de tractiune integrala conventionale. Valorificand aceste calitati, sistemul de suspensie cu cursa lunga adaptat dupa cel de raliuri, asigura un contact optim intre roata si carosabil in orice conditii.

Symmetrical AWD

Surclasand sistemele conventionale 4WD, sistemul de tractiune integrala Symmetrical AWD ofera in egala masura virari precise, control usor si stabilitate maxima. Este combinatia ideala intre calitatile sistemului de tractiune pe rotile din fata si cele ale sistemului de tractiune pe rotile din spate, eliminand totodata dezavantajele acestora.

Tracțiune pe roțile din față – FWD

Aici, rotile din fata controleaza puterea si directia, lasand rotilor din spate doar rolul de a sustine autovehiculul. Masina beneficiaza de o stabilitate crescuta la viraje, dar de un control mai putin exact. In plus, daca este utilizata prea multa putere, rotile din fata pierd aderenta si masina subvireaza imediat.

Tracțiune pe roțile din spate RWD

Din contra, cu tractiune pe rotile din spate si directia in fata, virarea este mai exacta, dar mai putin stabila. Daca accelerati prea mult masina, are tendinta sa supravireze in curbe.